"My life isn't theories and formulas. It's part instinct, part common sense". Audrey Hepburn

marți, 7 octombrie 2008

Donatorii de organe

Pana de curand, imi placeau tare mult nebunii frumoshi care conduceau motoare. Erau putini, erau mishto, erau tari, ii vedeai pe shosele, isi vedeau de ale lor, faceau parade si insemnau ceva. Something wild and cool and rock'n'roll.
Am multi prieteni pasionati de motoare. Care au carnet de ceva vreme, care ies pentru propria placere for a ride, nu ca sa bage 200 la ora, care stiu ca locul lor, chit ca au doar doua roti si sunt subtirei, e PE banda de circulatie, nu printre ele. Toti au si B-ul, cunosc reguli de circulatie, stiu ce inseamna sa-ti sara un pieton dement in fatza mashinii, stiu ce inseamna sa le zboare oglinda un "biker" plin de adrenalina si dorinta de moarte, cu 150 la ora.
Pana de curand, bikerii insemnau ceva pentru mine. Erau un grup distinct in societate. Ii vedeam pe la televizor cum discutau, la intalnirile lor anuale, ii vedeam pasionati de motoarele lor ca de niste bijuterii, si nu pentru ca simteau ca li se umfla coaiele ca se pot da cu 230 la ora. Ii admiram si imi placeau. Pana acum vreun an si ceva. Cand brusc, tot tzaranul, tot marlanul, a vazut ca e cul, frate, sa ai motor! Sa-l tunnezi de sa zbarnaie geamurile de la balcon cand treci pe bulevard. Cu 150 km la ora! Si e si mai cul sa nu ai nicio urma de educatie in trafic, dar sa vrei sa fii respectat. Sa ti se cedeze trecerea. Sa se bage ala cu mashina in autobuzul din dreapta, sa ai tu loc sa treci prin stanga. Dupa care, brusc, sa treci tu in dreapta si sa agatzi oglinda aluia cu mashina.
Nu vreau sa iau apararea "conservarilor" care la randul lor sunt incredibil de idioti si inconshtienti si lipsiti de educatie in trafic. Dar ma uitam pe statistica. In primele 7 luni ale lui 2008, in toata tara s-au produs 1.829 de accidente in care au fost implicate „motoare“, soldate cu 102 morti si 2.009 raniti. Tot statistica arata ca de peste 46% dintre evenimente se fac vinovati motociclistii. Principalele cauze care conduc la aceste evenimente tragice sunt viteza excesiva a motociclistilor si neasigurarea la schimbarea directiei de mers. De multe ori, vitezomanii pe doua roti au pierdut controlul vehiculului si au cazut, lovindu-se de asfalt, de alte vehicule sau de alte amenajari stradale precum refugii de tramvai , garduri ori stalpi.
Se bat pe forumuri si bloguri "conservarii" cu "donatorii de organe". „Eu am murit in ziua in care tu nu m-ai vazut“, spunea un biker. Pai, azi nici eu nu l-am vazut pe ala care mi s-a bagat subtil prin stanga, pentru ca eram foarte ocupata sa ma feresc de ala care imi stergea portiera cu geaca si imi dadea peste cap oglinda prin dreapta! Si dupa cum explica Sabotorul mai demult, intr-un calcul matematic, in 10 secunde, la o viteza de 200 km/h cu un motor parcurgi 555 de metri. Ce vezi la jumatate de kilometru??? Un punct mic pe care trebuie sa il banuieshti a fi un sinucigash de serviciu?
Insasi fondatoarea Asociatiei Motociclistilor din Romania afirma: „Nu exista motociclist adevarat imprudent. Cei pe care ii vezi in slapi, fara protectie, dand radarele peste cap, sunt «fitzobikeri de asfalt uscat», care nu iubesc sportul in sine, ci viteza inconstientă“. Din punctul meu de vedere, carne de tun sau donatori de organe, sinucigashi de serviciu, sa le fie tzarana ushoara. E, cu motociclishtii astia ne-adevarati am eu o problema. Chiar azi, ca de-aia mi-a venit si inspiratia, am vazut doi bikeri pe jos. Unu a venit istet prin stanga unei tipe care daduse de mult semnal ca face la stanga, de pe banda de facut la stanga, si i s-a infipt in portiera, ca a calculat gresit cata viteza ii trebuie ca sa ii ia fatza si sa mearga inainte. Nu a murit, doar a blocat circulatia si asa dificila, pentru ca motorul a ramas pe jos, intr-o balta de benzina si ulei. Femeia nu mai prea putea vorbi si nu stia ce a lovit-o. Si tot azi, dupa ce m-a sters baiatu ala grabit prin dreapta si slava Domnului, nu m-a sters ala din stanga, am mai dat de un deshtept cu sanje in coaie si multi cai in motor. Pe Iuliu Maniu, relativ liber, el si-a luat viteza, frate, si nu a vazut ca toti astia prosti cu mashini am incetinit si oprit la trecerea de pietoni. A franat si el brusc, a alunecat si s-a infipt intr-o mashina parcata regulamentar, dupa ce a fost la cativa centimetri sa o ia in zbor si pe femeia cu un copil de mana care traversa.
E foarte cool sa te dai cu motorul. Ai orgasme multiple si adrenalina la maxim. Ii faci pe fraierii cu mashini. Si la 200 la ora zbori pe shosele. Mai bine incercati cu droguri, frate, muriti mai greu! Orice idiot retard la ora actuala da cateva milioane, face cateva ture de poligon si isi ia foarte ushor carnetul. Ca si la mashini, scoala de shoferi nu te invata decat ce-i ambreiajul, frana si eventual sa te uiti in oglinzi. Si iti trebuie exercitiu dupa aia, si atentie, si educatie, si rabdare. Dar ce sa gandeasca un teribilist care abia poate sa ridice o galeata cu apa, d'apoi sa stapaneasca un motor de cateva sute de kile? Dar e cul, frate! Mor pizdele cand ma vad cu casca in mana! Si mama moare de plans la morga.

11 comentarii:

  1. eu i-as sfatui pe grabiti sa isi ia o bicicleta :D e mai safe si se strecoara si mai usor + ca e foarte sanatos sa pedalezi :P (evident nu ajung la 200km la ora cu ea si nu se secreta atata adrenalina dar cel putin ajung intregi acasa - i guess)

    RăspundețiȘtergere
  2. Maria, si ce gasculita impresioneaza cu bicicleta? Ca nici nu face zgomot, nici nu ajunge la 100 km/h macar :)

    RăspundețiȘtergere
  3. lol - si ce face cu impresiile cand e 6 feets under the ground? :D

    RăspundețiȘtergere
  4. :))

    Dar Maria, tu nu stii teoria aia - "Mie nu mi se intampla asa ceva, ca sunt atent". Evident, dupa o perioada de timp mai mare sau mai mica, depinde de noroc, se infige in ceva.

    RăspundețiȘtergere
  5. Nu comentez decat un singur pasaj, anume acela cu poligonul.De unde stii tu cum se ia carnetul de motor?Ai incercat?De unde stii ce si cum ii invata?
    Parerea mea e ca n-ar trebui sa te lansezi in a comenta subiecte la care chiar nu te pricepi :)

    RăspundețiȘtergere
  6. @anonim - ai dreptate, nu iau toti imbecilii carnetu'... pffffff

    RăspundețiȘtergere
  7. @anonim, te simti cumva vizat(a) in acest articol? :D

    RăspundețiȘtergere
  8. Maria, de bietii biciclisti nici nu vorbesc, sincer ii admir in nebunia lor, dar ii si compatimesc.
    @anonima(a): Cum se face scoala pentru carnet A nu e un secret pentru nimeni, chit ca am facut-o sau nu. Stii, e mai dificil sa stea instructorul pe motor, cu propriile lui pedale de comenzi, in timp ce tu te chinui sa inveti IN TRAFIC. Ca iesi seara cand e mai liber cu alti baieti pe motor, nu inseamna "scoala" in trafic, repet. Cat despre priceperea mea asupra unui subiect sau altul, e la latitudinea mea sa apreciez cat si cum imi dau cu parerea, pe propriul meu blog :) By the way, keeping in touch I see :))) you little ignorant larva :))

    RăspundețiȘtergere
  9. P.S. pentru anonima de serviciu: S.C. AUTOGENERAL S.A.: Durata cursului este de minimum 4 săptămâni, timp în care se efectuează 30 ore de pregătire teoretică şi 20 ore de pregătire practică. Pregatirea practică constă în învăţarea unor manevre de poligon.
    Scoala de soferi moto ElitMOTO va ofera :* 2 ore teorie moto
    * 10 ore legislatie rutiera
    * 10 ore practica moto in poligon.
    Sau poate tu faci scoala la SINGURA SCOALA MOTO CARE ORGANIZEAZA IESIRI IN TRAFIC CU MOTOCICLETA IN TIMPUL CURSURILOR!!! Respectiv scoala Moto Luis. In acest caz, voi face o mentiune speciala in postare :))

    RăspundețiȘtergere
  10. De pe site-uri pot sa dau si eu copy/paste.
    Comentam strict despre cat de usor se ia carnetul si ce se invata pentru carnet.
    Intamplator, am facut scoala,si am ceva experienta in domeniu, iar aberatiile de pe langa nu ma intereseaza. Ideea era sa nu bagi tot posesorii de carnet moto intr-o oala. Insa imi place ca te-ai incins.
    Si uneori daca ai ceva de spus trebuie sa aiba tangente in realitate.
    PS imi place cum ataci anonimii :)o sa-mi fac cont special ptr tine!

    RăspundețiȘtergere
  11. :) Pentru anonimul care are o problema cu parerile mele personale de pe blogul meu, dar vad ca revine, iti mai dau un copy/paste din textul pe care nu l-ai citit cu atentie, ci doar cu roshu in fatza ochilor: nsasi fondatoarea Asociatiei Motociclistilor din Romania afirma: „Nu exista motociclist adevarat imprudent. Cei pe care ii vezi in slapi, fara protectie, dand radarele peste cap, sunt «fitzobikeri de asfalt uscat», care nu iubesc sportul in sine, ci viteza inconstientă“. Din punctul meu de vedere, carne de tun sau donatori de organe, sinucigashi de serviciu, sa le fie tzarana ushoara. E, cu motociclishtii astia ne-adevarati am eu o problema. Got it NOW? Tocmai pentru ca am bagat in doua oale separate: bikerii adevarati, cu creier in cap si pasiune pentru ce fac si imbecilii care isi iau repede carnetul convinsi ca dau bine in statistici. Apelativul era pentru un anonim anume care nu are coaie sa-si dea numele. With all due respect :)

    RăspundețiȘtergere